Oldies but goldies

Imi asum riscul de a parea demodata si conservatoare.Nu-mi pasa.

Ma refer la carti.La cele vechi si cele noi.Si la dezamagirea mea fata de noile „genii” literare de pretutindeni.

Dar sa ma explic:tocmai am terminat de citit Un alt inceput de Barbara Taylor Bradford,imediat dupa ce am citit Emma de Jane Austen,si am ramas extrem de dezamagita.Partea si mai rea e ca nu stiu nici macar cu ce sa incep.Intriga?Personajele?Dialogul?Actiunea?Toate mi s-au parut demne de un copil de clasa a8a.Si parca nu-mi vine sa dau vina pe traducere.

Sincera sa fiu,doar ambitia de a termina cartea m-a facut sa rezist eroic pana la capat.Sa fi fost contrastul dintre Jane Austen si Barbara Taylor care m-a facut sa desconsider in halul asta literatura contemporana?Pentru ca dintr-o data dialogurile personajelor primei mi se par mult mai spumoase,ironia mult mai fina si actinea mult mai bine urmarita.

Stiu,stiu-pentru unii stilul lui Jane Austen (sau oricarui alt scriitor din perioada ei) ar putea parea greoi,genul care „cade greu”,dar pe bune,chiar preferi un dialog compus din trei replici a cate 5 cuvinte?

Pe scurt,sunt destul de sceptica cu privire la contemporani,la cartile roz si cele scrise in 6 luni.

Probabil nu multi sunt de acord cu mine-si nu-i condamn.Si probabil par a avea putin prea mult spirit critic pentru  scurta mea experienta de citititoare,dar am ajuns la o concluzie-Voi pastrati-va contemporanii,mie dati-mi clasicii(:

5 responses to “Oldies but goldies

  1. you got it good
    I’m totally on your side!

  2. Erau dialoguri multe in carti?Daca da–>:x;))

    Am intrat sa pun glumele alea nio ale lu Ungureanu:)).

  3. Am citit si eu un pic din Jane Austin, „Mandrie si prejudecata” si nu am avut spor.. am ajun cam pe la jumatate. Cum ai zis si tu, pica mai greu. Asa ca eu sunt fana contemporanilor, si stii de ce. :))
    Pentru ca, de exemplu „Slam” sau „Zodia indragostitilor” le-am citit intr-o singura zi si-mi place asa pentu ca ma tine ocupata, nu ma lasa sa ma gandesc la prostii, pentru ca am abitii din astea sa termin o carte int-o zi.. iar o carte de a lu Jane Austen o citesc in vreo satamana-doua.

    Acum m-am bagat pe Mircea Eliade, am citit ce-am prins scris de el. „domnisoara Christina” „19 trandafiri” „Romanul adolescentului miop” si cam astea.. 😕
    el intra la categoria scriitorilor fantastici.. e aproape contemporan.

  4. @leleeee
    Bine,nu am vrut sa generalizez,sunt unele persoane care prefera literatura moderna,doar ca eu sunt dezamagita de unele succese ajunse bestsell-uri pentru..nimic
    Cat despre Eliade,ti-l recomand cu draga inima,are cateva romane superbe.Incearca si „Maitreyi”:)

Lasă un răspuns

