Englezo-mania

Mai ţineţi minte cum acum vreo 50 de ani (mai mult sau mai puţin) „la modă” era limba franceză.Limba de fiţe,pentru cei din înalta societate,amestecată intens cu cea română.

Erai chic dacă salutai cu Bonjour,mergeai la teatru cu maman et papa,erai privit cu consideraţiune consideraţie când introduceai câteva citate ale marilor scriitori/poeţi francezi şi câştigai o urmă de respect când  îţi dădeai cuvântul de onoare Parol!.

Nu ştiu cum sunteti voi, (o dau pe Creangă) dar eu când eram mai mică şi mi se povesteau astea mi se parea din cale afară de penibil.Adică,de ce să-ţi dai aere cu o limbă străină când o ai pe a ta? -eram patrioată.Şi acum pare puţin amuzant.

Dar totuşi,nu facem exact acelaşi lucru cu limba engleză?Câţi puteţi spune că nu folosiţi cuvinte şi expresii care nu au nici-o legătura cu româna?

Eu,personal sunt la un profil bilingv-engleză şi parcă îmi vine foarte uşor să introduc engleza in limbajul zilnic.Şi nu numai eu,peste tot aud wtf,say what? sau un simplu Hi!

O statistică spunea că îţi este mult mai uşor să îţi exprimi unele sentimente într-o limbă străină,iar cum engleza e populară: 0-1 pentru engleză.

Ştiu că se spune că aceasta va deveni universală,fiind cea mai cunoscută din lume,dar tare mi-e teamă să nu fie doar un moft,şi să nu fim văzuţi peste ani cam lame,you know what I mean?:)

Şi dacă tot am vorbit despre franceză:

2 responses to “Englezo-mania

  1. Asa este, astazi folosim foarte multe cuvinte si expresii in limba engleza, dar asta pentru ca engleza este limba straina cea mai răspîndita si vorbita in toată lumea, inainte noi ne credeam micul Paris si copiam tot de la francezi. Astăzi copiem de la americani.

  2. …eu învăţ franceza ); şi dacă m-ar pune cineva să aleg între franceză şi engleză, aş alege’o pe a doua.
    Iar franceza… e frumoasă limba, grea, însă frumoasă (:

Lasă un răspuns

