În încercarea mea de a convinge

„M-as bucura mai mult daca liceenii contemporani ar lectura mai mult ( sunt la nivelul ” deloc ” ). Orice tanara domnisoara are nevoie de un asemenea bagaj de lectura, de hranire sufletesca, de formare a fiintei delicate ( feminitate, sensibilitate, ratiune…) caci pe fondul acestor insusiri deprinse, se va sprijini sacrificiul, dedicarea, altruismul, toate ajutand de fapt femeia, sa devina Femeie ! Femeia este pilonul oricarei societati si puteti observa aceasta teorema in orice carte lecturati !”

Acesta este unul dintre comentariile de pe site-ul ăsta. Încep să cred că doar pe site-urile/blog-urile de genul ăsta mai poţi întâlni oameni cu gândirea asta.

Pe bune,câţi adolescenţi/tineri mai citesc pur şi simplu din plăcere?Preferă să aştepte ecranizarea.Şi acum comparaţi numărul cu cei care citesc o carte doar din obligaţie şi atunci înjurând în barbă profesorul.

Nu pretind că cititul este baza unei educaţii sau că poate înlocui experienţa,dar îţi poate oferi o viziune mult mai largă,iar din cărţile care ţi se potrivesc te poţi regăsi uşor.

Deşi nu le-am trăit,parcă mi-e dor de vremurile în care versurile sau rândurile unui clasic chiar trezeau ceva în cineva.Nu vreau să spun că pe atunci era mai bine,Doamne fereşte,doar că din punctul de vedere al culturii ei ne erau superiori.Şi prezentul sună foarte bine,păcat de oamenii care au schimbat ce nu trebuia.

Eu,personal,am noroc că am ca prieteni apropiaţi oameni cu care pot vorbi despre o carte sau despre un personaj care mi-a plăcut (sau nu),dar altcineva,deşi pasionat de literatură ar putea renunţa pentru simplul fapt că nu are cu cine să discute.

Şi nu e păcat?

8 responses to “În încercarea mea de a convinge

  1. nu cred ca e neaparat vorba de „generatii”. si pe „vremea mea” se astepta cu sufletul la gura ecranizarea, asta nu m-a impiedicat sa devorez carte dupa carte. depinde mai mult de persoana decat de anul in care s-a nascut…

  2. Eu prefer cartea filmului. Nu am niciodata rabdare sa vad ecranizarea daca am citit cartea. Si detest cand in ecranizare sunt scoase scenele cu mesaj subtil…se duce tot farmecul!

  3. @cami,eu nu mă refeream acuma 10/20 de ani,ci acum vreo 50-60 sau chiar mai mult:)
    @Mădălina,aşa fac şi eu.Când citesc o carte,îmi descarc neapărat şi filmul,dar niciodată nu ajung să îl văd.

  4. pai, sa le fi dat celor de acum 50-60 de ani acces la net si tv color, ar fi fost aceeasi chestie ca acum. nu aveau alte tentatii, de asta citeau toti, pana la ultimul…

  5. Eu sunt o persoana nascuta dupa ’90 si sincer in scoli, licee adolescentii de azi nu sunt interesati aproape deloc de carti, iar o parte am observat ca sunt interesati de carti gen Twilight (aici cred ca e alta poveste) 🙂 In schimb asai, prefera filmul cei mai multi.
    Cei drept la scoala ne este impus sa citim niste carti care sincer unele nu mi-se par deloc interesante, nu atrag cititorul.. si renuntam sa le mai citim. Cel putin in cazul meu romanele obiective nu mai atras. Depinde intr-o oarecare masura si de persoana. Insa beneficiul cititului ne formeaza personalitatea, ne ajuta sa ne imbogatim vocabularul.

  6. Sunt indragostita de carti 8-> si daca pana acum cativa ani citeam tot ce imi pica in mana, acum am reusit sa imi definesc stilul si merg exact pe ceea ce-mi place…
    In liceu am avut mult timp de citit, de cand cu bacul si admiterea nu am mai pus mana decat pe carti de specialitate 😦 plus ca, odata cu criza asta, biblioteca judeteana a fost inchisa vreo 2-3 luni ( sectia de imprumut). Acum, am de gand sa dau navala si sa imi iau ceva pe gustul meu! 8->
    P.S: apropo de nivelul de cultura al tinerilor…Tudor Chirila are un barticol foarte ca lumea despre asta, cred ca ai auzit de el – „Scrisoare catre liceeni” 😀 daca nu, uite-l aici :

  7. Chiar că e noroc.

    Şi eu simt la fel la micuţul meu club de lectură…

Lasă un răspuns

