Unde se duc copiii?

Mă întrebam zilele astea unde se ascund copiii,cel puţin în zona unde stau eu.Pe vremea mea,care nu e chiar îndepărtată,de dimineaţa până seara strada,terenul de joacă,groapa de nisip erau pline de chiote,râsete şi ţipete urmate de şi mai multe râsete.Toată lumea alerga,sărea,construia,se plimba sau inventa.

Şi acum?Văd din când în când câte un grupuleţ parcă trist care stă şi ascultă manele muzică vorbind încet.Ascunsa,Prinsa,Flori fete şi băieţi,şotron,telefonul fără fir,Prinţesă,prinţesă şi multe altele sunt demodate,deloc distractive pentru ei,deci de ce le-ar juca?Nu e mai bine să stai într-un colţ şi să practici bârfa pentru mai târziu?

Nu ştiu când s-a stins mersul cu bicicleta,de care erau străzile pline,mersul cu rolele sau skateboard-ul.E mai uşor să-ţi rogi fratele mai mare să meargă până la alimentară să ia „ceva bun” cu maşina,decât să îţi scoţi bicicleta prăfuită şi să te aventurezi singur.

Sau mai rău,restul de copii stau toată ziua închişi în casă,în faţa calculatorului,cu conturi pe toate site-urile posibile de la facebook până la jocurile barbie,în cel mai bun caz.Părinţii nu observă asta,nu îi îngrijorează?Sau pun totul pe seama „generaţia pe care noi nu o înţelegem”?Nu li se mai cumpără o minge sau o coardă sau ceva care nu vorbeşte/merge singur(ă)?

Chestia asta se întâmplă doar în oraşul meu sau peste tot?Nu sunt încă în măsura de a fi nostalgică,dar îmi pare rău pentru ei,nu ştiu ce pierd.

15 responses to “Unde se duc copiii?

  1. Peste tot e la fel, acesta e unul din prețurile plătite de societate progresului tehnologic… că înclinațiile către naturalețe și spiritualitate sunt dezavantajate sau ignorate datorită acestui progres nu prea deranjează pe nimeni… dar, totuși, nimic nu e întâmplător, mai devreme sau mai târziu lumea va înțelege că nu e bună calea pe care merge.

  2. se intampla peste tot.si la mine e pustiu. s-au ratacit copiii.nu mai joaca frunza sau v-ati ascunselea, sunt in fata calculatoarelor

  3. Clar e peste tot! Ce-a fost nu o sa mai fie ..
    Au aparut alte tentatii, alte jocuri, alta …mentalitate si e trist, foarte trist! Am zis si-am sa o tot zic: macar pe ai nostri copilasi sa ii invatam ( macar ) un pic din jocurile copilariei noastre.

  4. peste tot!…terenurile de fotbal sunt goale, parcurile pustii in fata PC-ului e full 😦

  5. Hey asa e si la mine ,doar ca nu e chiar asa.Majoritatea copiilor fac cum ai precizat tu si stau inchisi in casa in fata calculatoarelor , dar mai vezi cate un grup de skateri , cate o gasca de baschetbalisti care merg zilnic la joaca asa ca terenurile nu sunt goale . Dar ai dreptate in mare parte .

  6. Se intampla in toate orasele din tara si devine din ce in ce mai trist.Eu daca as putea as renunta si acum la internet, masina si toate cele pentru a fi copil din nou. Pentru a putea sa ma joc toata ziua si toata noaptea.

  7. in mod ciudat, chiar duminica trecuta am vazut un grup marisor de copii care jucau capra. am ramas interzisa, atat de ireal mi se parea:-??

    cat despre ascunselea, sotron, bicicleta, la noi inca se mai practica; inca mai exista o sansa:P

  8. Copiii de la tara mai saraci inca mai joaca jocurile de odinioara.. ca altceva nu stiu!

  9. Toti stau pe hi5 si Facebook. Traiesc intr o lume virtuala ce ii fereste de crima de a sta in lumea reala, cea care te mai si face sa suferi. Si atunci? Prefera jocurile pe calculator, pentru ca au mai multe vieti, deci mai multe sanse.

  10. Imi place la nebunie blogul tau:X:X

  11. @Cami,asta chiar e o veste bună,înseamnă că nu e totul pierdut
    @Lorelei,mă bucur că îţi place:)

  12. Asa ma enerveaza copiii care isi traiesc copilaria pe hi5…

  13. Mai, sa stii ca la mine prin spate sunt copii, si inca multi…au varste diferite si de-asta cei foarte mici se distreaza doar alergand unii dupa altii si tipand, cei un pic mai maricei pun in aplicare toate strategiile de joc invatate din desene animate, iar „seniorii” ( pustii de 10-11 ani) deja stau la scara pana pe la 22-23 noaptea si asculta Puya la telefon…mda…nu comentez 🙂

  14. Nu pot să mă bucur că în zona în care locuiesc, copiii încă se mai joacă… chiar dacă ţipetele lor mă trezesc mai devreme sau „Ţară-ţară-vrem ostaşi” îmi tulbură relaxarea de amiază…

Lasă un răspuns

