Ce faci?

Cea mai comună,frecventă,folosită şi iubită întrebare a tuturor timpurilor,cunoscută ca a-tuturor-convesaţiilor-începătoare.După un salut fugar urmează neapărat binecunoscutul „ce faci?”,însoţit de un generos „bine.tu?” pentru a ilustra incredibila grijă izvorâtă din cel mai sincer suflet nerăbdător să afle ce faci.

În mod normal nu aş avea nimic cu asta,e una din puţinele reguli de politeţe supravieţuitoare în secolul 21,dar-vorbind cu sinceritatea pe care doar anonimatul ţi-o dă-câtora dintre voi chiar vă pasă când întrebaţi asta,chiar vă interesează starea de suflet,activitatea,sănătatea şi astrele care îi influenţiază destinul convorbitorului,şi câtora vă ies cuvintele din reflex,aşteptând un simplu „bine”?

Să o luăm şi invers-câţi dintre voi,care nu sunteţi bine,vă spuneţi of-ul la primul „ce faci?” şi câţi nu răspundeţi bine,chit că nu sunteţi deloc ok,suferiţi sau pur şi simplu aveţi o problemă?

Răspuns:puţini.Prea puţini.

În schimb prefer acel puţin schimbat,dar mai rar „ce mai faci?”,mai sincer,care îmi dă o senzaţie de conversaţie între persoane dragi,cărora le pasă unii de alţii,cu adevărat interesaţi de viaţa celorlalţi şi cu o tentă de dor în glas.Susţin „ce mai faci?-ul” din inimă,deschis,cu premeditare.

Mi-ar plăcea să spun că eu nu deschid un dialog cu „ce faci?”,că nu răspund cu „bine” de fiecare dată,dar din păcate o fac.Dar se întâmplă mai rar,şi aş vrea să o şi aud la fel,dar va mai trece ceva timp.

Voi..ce mai faceţi?

Later edit:îmi place că acum toată lumea mi se adresează cu „ce mai faci?”,deci un pas înainte a fost făcut:)

5 responses to “Ce faci?

  1. Eu una dupa asa numit-ul „Ce faci? sau Ce mai faci?” raspund „Bine!” insa mai continui cu ceva. Nu-mi place doar simplul raspuns „Bine!”

  2. Si eu prefer varianta „ce mai faci?”, dar tot „bine” raspund daca e o persoana pe care consider ca nu ar interesa-o ce fac. Daca e o prietena/un prieten chiar ii spun ce fac in momentul ala, unde ma duc, sau daca citesc, sau daca imi pierd vremea pe net.

  3. depinde de persoana..daca imi este apropiata raspunsul este „Bine!” urmat de multe alte lucruri :))..dar daca nu e clasicul „bine,tu?”

  4. Vazusem acum cativa ani la tv un studiu care spunea ca aproximativ 70% din oamenii care raspund „bine!” la intrebarea „ce faci?” … eh bine, mint! Si au si de ce! Nu poti sa ii raspunzi fiecarui individ ca de fapt faci rau, ca iti cade cerul in cap, ca nu ai bani si ca esti si singur, ca iti vine sa iti tai venele si esti atat de lame incat nici macar asta n-ai curaj sa faci! „Bine!” mascheaza perfect muuulte probleme si frustrari in unele cazuri.

  5. Mă enervează întrebarea asta… e de-a dreptul impersonală și seacă.
    Cred că oricine poate folosi altceva în momentul întâlnirii cu un cunoscut. Trebuie doar puțină voință…

Lasă un răspuns

