Ca la 20 de ani..

Cei care mă urmăresc de mult ştiu că am aproape 16 ani.Ok,chestiunea asta fiind lămurită,vroiam să vorbesc despre „cei mai frumoşi ani”,pe care eu îi văd pe undeva pe la 18-20 de ani.
Deja văd în jurul meu prea multe fete de vârsta menţionată care parcă îşi irosesc anii ăştia cu relaţii tip căsnicii,interminabile şi lăsate fără o gură de distracţie după care chiar tânjesc.
Şi mă întristează,pentru că ştiu că peste ceva ani vor regreta că nu au ştiut să trăiască la maxim.E ca şi cum în copilărie nu au visat la nimic altceva decât o căsătorie,pentru a avea ocazia să fie o casnică minunată.Şi aşa se naşte mediocritatea.
Eu,spre exemplu,la 20 de ani mă văd pe tocuri,îmbrăcată cu gust,machiată subtil,cu o geantă în mână îndreptându-mă spre o cafenea şic,unde mă aşteaptă prietenele la o ciocolată caldă/poate cafea cu noutăţi(a nu se înţelege bârfe).Când spun 20 de ani,mă gândesc la escapade pentru un week-end oriunde vreau,cu sau fără prieteni,nu văd nicio obligaţie-decât facultatea şi clar nu mă văd dând socoteală cuiva pentru că au trecut prea multe nopţi albe.
Ok,asta e viziunea mea,unii preferă pentru anii ăştia seri liniştite acasă sau un mod mult mai relaxat de viaţă.Nu am nicio problemă cu asta-e ceva ce ţine de gust-atâta timp cât nu îţi impune cineva asta.Eşti major de ceva timp,independent,dacă nu financiar cel puţin emoţional,deci faci ce vrei,te crezi superior tuturor (deşi e mai bine să ţii asta secret)şi e mai bine să dai cu capul de pereţi singur,încât data viitoare să ştii că trebuie să te fereşti.
Da,ştiu,anii ăştia mai aduc probleme de tot felul,nu sunt atât de ideali cum mi se par mie acum,dar în ce perioadă a vieţii nu ai probleme care ţi se par imense pe moment?
Acum ar fi momentul să ţin cont de propriul sfat şi să-l aplic în adolescenţă,având în gând clişeul living the dream.
Voi cum vă veţi petrece/vă petreceţi/v-aţi petrecut anii ăştia?

22 responses to “Ca la 20 de ani..

  1. 18-20 au insemnat bac si admitere; de-abia de pe la 22 a inceput „viatza”:))

  2. Sunt total de acord cu ce zici tu. Eu am aproape 18, si vreau sa`mi traiesc viata. Am fost cu un tip 1 an si jumatate aproape si daca ma uit acum in spate, desi l`am iubit enorm, am ajuns la concluzia ca am irosit prea mult timp si prea multa energie si m`am consumat enorm. Iar acum traiesc la maxim. Si da, asa cum spui tu, e frumos sa nu dai socoteala nimanui pt. noptile nedormite, e frumos sa pierzi nopti si sa ajungi diminetile acasa, sunt frumoase cafelele in zori de zi si rasariturile si marea si weekendurile cu prietenii…

    Mi`a mers la suflet postul tau, ma bucur ca gandesti asa. Te pup draguto!

  3. Sunt de acord cu tine! Pot spune ca e muult de discutat pe tema aceasta.
    Acum, la 19 ani privesc in urma si pot spune ca am copilarit destul de muult ba chiar inca mai copilaresc 😀 stii tu.. mereu vom ramane niste copii. Cand eram de varsta ta imi spuneaam ca..”Ohoo mai e mult pana la 18 ani” Dar a trecut ataaat de repedee! La varsta mea asa cum a spus si mai sus Cami sunt preocupata sa-mi termin liceul cu bine.. restuul mai vad eu, e timp si de distractie 🙂

    In general fetele care se casatoresc atat de tinere sunt din mediul rural, mai rar ai sa vezi o fata din mediul urban care se casatoreste atat de tanara. Majoritatea fetelor vor sa-si continue studiile. Poti avea o relatie frumoasa si fara sa faci pasul casatoriei atat de tanara deoarece s-ar putea sa regreti ca te-ai casatorit cu omul potrivit etc. Mie una nu-mi place sa grabesc pasul asta..

  4. Mai am cateva luni pana împlinesc 18 ani…
    Si da, ai dreptate, anii astia trebuie traiti la maxim pentru ca sunt cei mai frumosi.Dupa aceea chiar daca nu te casatoresti, oricum trebuie sa-ti cauti un serviciu, apar destule probleme si începi sa ai alte preocupari.As mari putin aria si as spune ca pana pe la 25-26 de ani ai sansa sa te distrezi si sa traiesti fata griji.Eu unul nu ma vad casatorit înainte de 25 de ani.

  5. 25 here. Fiecare perioada are partile ei frumoase, cu distractii si toate cele. Cel mai important e sa traiesti in prezent, sa te bucuri de fiecare moment, nu sa visezi la viitor sau sa te afunzi in umbrele trecutului.

    PS: a nu se confunda visatul la viitor cu planurile de viitor.

  6. 🙂 nu sunt departe de varsta ta asa ca acum trebuie sa ma multumesc cu viziuni..care nu sunt momentan asaq de exacte, dar si eu ma vad liber, adica imi place sa traiesc fiecare clipa a vietii si sper sa raman asa 🙂

  7. uite, hai sa nu mai astepti anii aia ca sa iesi!!… iesi de pe acum, si traieste-ti viata asa cum ai vrea sa ti-o traiesti atunci, frate , suntem tinere, iar viata trece pe langa tine… asa ca am doar 2 intrebari ptr tn:
    1-de unde esti?
    2-cat naiba mai stai sa te hotarasti la haine?? se raceste cafeaua :)) …

    • 1.Sunt ditr-un oraş mic,cochet,de care sunt mândră-Rădăuţi,chiar dacă din punct de vedere blogosferic e in the middle of nowhere:))-din Suceava.
      2-Asta nu e nimic,am încercat să nu vă plictisesc cu vestimentaţia.Dar o eşarfă e prezentă pe acolo:-” 🙂

  8. @twistedchocolate radauti??? nice..este destul de aproape de mine (Vama) ;))

  9. „ Eu,spre exemplu,la 20 de ani mă văd pe tocuri,îmbrăcată cu gust,machiată subtil,cu o geantă în mână îndreptându-mă spre o cafenea şic… ”

    Am 18. Şi spre asta mă îndrept.:> Aşa mă văd şi eu.

  10. Eu ma apropii de 20 si asa credeam si eu ca va fi. Insa m-am ales cu un bac greut, fuga dupa facultati. Relatie nu imi doream, dupa cum spui si tu. Am prieten de aproape 2 ani si cand privesc in urma nu regret nimic. Ne distram impreuna si nu am uitat nici de prieteni. Este loc de toate, doar sa stii cum sa-ti croiesti drumul. Nu este mereu cum ne dorim noi, insa mereu trebuie sa stim sa ajungem la telul nostru si prin ocolisuri.
    Sper ca o sa fie asa cum ti-ai dorit, pana atunci, bucurate de anii de liceu 😉

  11. Merg pe 19 si crede-ma ca le poti faci pe toate: bac, admitere, iesiri, prieteni, nopti albe, escapade…Dar pe rand! Trebuie sa ai mereu capul pe umeri in perioada asta, este foarte importanta! Sa ai grija ce alegi si sa lupti pt ceea ce iti doresti, sa nu faci nimic de mantuiala. Vei avea timp pentru toate! Si la 20 de ani vei avea probleme, mai complicate chiar decat cele pe care le ai acum…dar iti spun sincer, e o varsta superba! 🙂

  12. Cu cuteva zile in urma chiar ma gandeam sa scriu un articol despre cei mai frumosi ani din viata…uite ca ai facut-o tu…ma bucur enorm sa citesc asta…si ma bucur ca ai dat sfaturi fetelor de varsta ta…pentru ca numai exista copilarie…si de ce sa mintim pana pe la 16 ani suntem copii…apoi ne mai marim si ne luam „figuri” 😛 dar tot copii ramanem…Felicitarile mele pentru acest articol si-i sfatuiesc pe toti sa-si traiasca tineretea frumos…

  13. Sincer?
    Mie mi s-au părut mai frumoși anii 16 decât toți. 😀

    Însă 18-20… au fost o perioadă ruptă.
    De la 18-19 ani au însemnat bac, admitere, ieșiri cu fetele, plimbări nocturne, petreceri, dans, muzică, alergat cu prietena mea care a dat la academia de poliție să o ajut… multe amintiri construite.
    19-20 au însemnat a învăța să mă descurc singură, să țin o casă, noi prietenii, proiecte, teatru, concerte, o lume mai underground, primele greutăți adevărate din viață.
    La 19 ani am coborât de pe tocurile pe care le purtam la 16-17 pentru a alerga după treburile zilnice, după metroul care ducea la facultate, după viață…

Lasă un răspuns

