Back then..

De data asta vă voi dezvălui o curiozitate de-a mea.Bine,una din ele.

Dintotdeauna mi-a plăcut să aflu mai multe despre viaţa de pe vremea bunicilor,de  hainele de atunci,obiceiuri,interdicţii,pasiuni,hobby-uri,ş.a.m.d.De multe ori am trecut pe lângă case vechi şi mi-am imaginat  ce fel de persoane trăiau acolo,modul lor de viaţă,le ghiceam caracterul după arhitectura casei,starea socială şi multe altele.

De exemplu,ştiu o casă care pare să fie construită prin anii 1900 şi ceva,se cheamă Villa Veronica,şi deşi este „îmbătrânită” de timp,încă se cunoaşte că a fost locuită de oameni cu un anumit loc pe scara socială.De câte ori o văd,eu şi imaginaţia mea ne întoarcem în timp şi vedem o fată de 17 ani,cu o rochie impunătoare corespondând cu un băiat de pe balcon,sau pur şi simplu visând într-o seară cu privirea la stele.Şi astea sunt doar două dintre scenarii.

Cred că toate astea s-au născut din pasiunea mea de a cunoaşte diferite gândiri,caractere şi mentalităţi.Pentru mine,un cufăr cu albume de fotografii,caiete scrise şi jurnale sunt o adevărată comoară,ador instantaneele din care prinzi adevărata faţă a unor persoane,ultimele pagini din caiete de liceu sau oracole vechi,cu prieteni de mult uitaţi.Mă fascinează portretele acelea mari,alb-negru,de regulă ale bătrânelor,cu tineri căsătoriţi,cu păr şi figură speriată şi haine de modă veche în stil „Micul Paris”,cu miros de naftalină.

Oameni culţi sau care se semnau cu amprenta,spirituali sau „din topor”,incredibil de frumoşi sau mediocrii,toţi au avut o viaţă interesantă,cel puţin aşa îi văd eu.E ciudată această pasiunea a mea sau se manifestă şi printre voi?

10 responses to “Back then..

  1. Pai atunci bine am venit in club, imi plac enorm lucrurile astea:-)

  2. nu e ciudată deloc:) şi eu o am; partea faină e că am încă nişte poze vechi, da’ vechi de tot. nimeni nu-şi mai aduce aminte cine sunt, dar se ştie sigur că-s „din familie”:P

  3. La mine categoric se manifesta, ador rochiile acelea care le purtau pe vremuri…asemanatoare cu cea din poza, erau atat de originale si le evidentia foarte bine silueta si portretele alb-negru ale bunicilor mi le plac, mai ales daca femeia poarta palariutele acelea dragalase cu o floare in lateral :X.

  4. mi-a placut ultimul tau articol, scri foarte fain! se vede ca citesti mult :* miss ya >:D<

  5. Deja imi dai niste idei pentru o sedinta foto 8->… deci nu, iubita, nu esti singura…noi te intelegem perfect! :*

  6. si mie imi plac..nu e ciudata deloc :), chiar interesanta 😉

  7. Si eu impart cu tine aceasta curiozitate. Sau cand ma uit la un film vechi imi inchipui ce facea stra-bunica mea pe atunci, cum era imbracata. Ma mai gandesc si la faptul ca toti oamenii de pe-atunci probabil ca nu mai traiesc acum si ma intristez. :-s
    La tara la mine(casa parintilor strabunicii mele.. primari ai comunei) gasesc tot felul de antichitati.. si daca te joci in nisip, daca dezgropi destul de adanc de multe ori gasesti cate ceva si te-ntrebi cum arata obiectul asta cand era nou nout sau cat de vechi este? Curtea bunicilor e mare si plina de comori..nu mai zic ca daca urci in pod nu vrei sa mai cobori. :p

  8. si eu sunt pasionata de chestiile astea…dar mai mult partea cu razboiul si chestii din astea..ma fascineaza cand imi povestea bunica cum a fost pe timpul razboiului si etc

Lasă un răspuns

