..or a nightmare..

După horoscop,am descoperit că oamenii mai au o obsesie-dicţionarul de vise.Bine,asta după cel de nume(..).Ştiu persoane care,cum îşi amintesc un vis,îl caută repede în dicţionar;online sau clasic,îmi apare şi în vise (ironic,nu-i aşa?)

Doar că mie chestia asta îmi sună a superstiţie.Şi nu pentru că nu cred în vise,doar că eu o fac într-un mod diferit.

Eu cred în explicaţia aia ştiinţifică,în care visul este un produs al resturilor de gânduri de peste zi,de frământări şi dorinţe,şi nu alcătuit din simboluri care din vremuri străvechi înseamnă acelaşi lucru pentru fiecare om.Fără excepţii.

Spre exemplu,dacă eu visez..şoareci,pentru mine asta înseamnă că,undeva în subconştient,mi-e frică de ceva,am o teamă nedefinită,din moment ce asta e ceea ce îmi stârneşte.Explicaţia din dicţionar este,în schimb:

– acest mic rozator, daunator recoltelor, clandestin, este expresia unei griji care il roade pe cel care viseaza. In cele mai multe situatii, este vorba de o sexualitate neinteleasa corect, refulata sau impusa, intr-un cuvant nefericita. In vis, soarecele apare adesea in camere si pe sub paturi, ambele imagini in legatura cu sexualitatea. Adesea, soarecele reprezinta femeia.

..chestie care mi se pare imposibilă,de vreme ce eu nu ştiam asta.Şi,cu excepţia cazului în care ne naştem cu un subconştient în care avem inclus un dicţionar de vise standard,chestia asta mi se pare imposibilă.

Dar degeaba le-aş explica credincioşilor,ei mereu îmi vor veni cu coincidenţe exemple trăite de ei;şi sincer nu m-ar deranja,dacă şi-ar ţine revelaţiile pentru ei.

10 responses to “..or a nightmare..

  1. De multe ori am visat ceva si a doua zi s-a intamplat exact ca un vis. Unele vise mi se par amuzante, altele nu, dar niciodata nu m-am gandit sa caut intr-un dictionar de vise. Cred ca as avea parte de o portie buna de ras ;))

  2. De multe ori chestia cu dictionarul de vise e doar aberatie. Visele sunt chestii care ne-au ramas in subconstient, nu neaparat chestii de care ne este frica:)

    ps-citisem un studiu in care se spunea ca noi visam de fapt alb-negru, si nu color cum credeam pana acum. Si chestia e in felul urmator:sa presupunem ca visezi iarba. Dimineata te trezesti, iti amintesti visul, si asimilezi iarba ca fiind verde.
    Sau daca visezi spre exemplu o prietena care avea un tricou roz pe care tu il stii, l-ai vazut, il vei asimila dimineata ca fiind roz. Doar ca uneori nu ne amintim culorile, pt ca nu am mai vazut, deci nu asimilam.

    Si inca ceva…orice vis tine aproximativ 4 secunde, oricat de lung ni s-ar parea noua de fapt. Sper ca ti-au placut chestiile care ti le-am spus

    Te puuup,
    Miss S

  3. Eu stiam ca avem multe vise pe noapte, dar dimineata ne aducem aminte doar unul..sau nici p’ala.

  4. Ne-a spus odata profu’ de bio de ce visam. In timp ce dormim, ceea ce am invatat in ziua respectiva se transforma din memorie temporare in memorie de lunga durata. Ca si cum in creierasul nostru ar exista multe sertarase, iar atunci cand memoria se muta din sertar in sertar, vedem mici franturi din memoriile acelea insa sunt amestecate si uneori nu au sens, dar creierul incearca sa le dea un sens. Nu cred nici eu in vreun dictionar al viselor standard..fiecare interpretam diferit.

  5. Fiecare lucru din vis are într-adevăr o semnificație, dar ea nu e într-un dicționar de vise generic, ci în subconștientul nostru.

  6. :)) visele mele mi se par mult prea abstracte (asta cand visez..pt. ca o fac destul de rar) ..uneori se intampla sa ma „trezesc” in niste locuri sau situatii…la care nici nu cred ca m-am gandit vreodata..dar, dictionar de vise? NEVER..adica si eu cred ca este doar subconstientul meu..oricum ar fi bun pt. distractie acel dictionar :D..
    P.S. Ultima data am visat ca, conduceam o masina, pe un pod si am gazut in apa (m-am trezit inainte sa ajung in apa)..so..pt. cei care cred in „dictionar”..ce inseamna asta? :)) (eu cred ca m-am uitat la prea multe filme de actiune)

  7. Si mie mi s-a intamplat sa visez ceva si a 2-a zi sau peste cateva zile chiar sa se intample o particica din vis ;)).Am auzit undeva ca visele inseamna ceva(dar nu daca visezi soarec ti frica de el sau eu stiu ce, desi poate fi si asta o varainta nimic nu e exlus pe lumea asta) si anume ca in vise ne punem in ordine ideile…subconstientul nostru inca mai gandeste si incearca sa-si puna la punct treburile pentru ziua de maine, sau ceva de genu :))

  8. Cred in vise…dar si mai si in cosmaruri :-s. Nu stiu de ce, dar subconstientul lucreaza foarte mult noaptea. Ma afecteaza enorm ceea ce mi se intampla in timpul zilei…efectele stresului, ale supararii se vad imediat la mine. Vorbesc in somn uneori, m-am trezit de cateva ori si plangand…:- sper sa raman asa si pe viitor!

Lasă un răspuns

