Mediocritate

Un tip de om nu-l înţeleg.Bine,nu înţeleg eu multe,dar ăştia pe cuvânt dacă-mi pot face o idee despre ei.

Sunt oamenii ăia mediocrii,care nu numai că nu se gândesc la ceea ce vor face cu viaţa lor,dar chiar se uită ciudat la tine când le spui rostul lor în viaţă.

„Da’ ce,eu m-am născut să lucrez?”

Nu,nu te-ai născut pentru asta,e clar,dar chiar să nu laşi nimic după tine,cu excepţia-poate-a copiilor?Sau să treci prin viaţă fără să fi învăţat ceva din ea?Oameni ca ăştia găseşti la toate vârstele.

7-14 ani : De ce am nevoie de cartea asta?Lasă-mă la fotbal.Da,normal că vreau să ajung ca *nume de fotbalist cunoscut”.Da’ iar antrenament,iar muncă?Nu,mulţumesc.Nici cărţi nu vreau.Nu vreau efort.Lasă-mă să mă joc la calculator,n-am nevoie de excelenţă în vreun domeniu.

14-20 de ani :Nu ştiu ce vreau să fac în viaţă,ce-eşti nebun?Sunt tânăr,am viaţa înainte.Să mă pregătesc de pe acum?De ce,n-auzi că am timp?Cărţi?Nu.Filme din care chiar poţi să înveţi ceva?Nu.Chestii motivaţionale?Prostii pentru copii.Doar lasă-mă.

30-40 de ani: Nu am timp de studiat,merg la serviciul meu mediocru,îmi mănânc prânzul meu mediocru,mă duc la casa mea mediocră şi mă uit la televizorul meu mediocru.Mă pricep la orice,dar la nimic în mod special.Sunt un om ocupat.

40+ de ani : Mi-a trecut vremea de prostii,cum să mă apuc să învăţ ceva la anii mei?Sunt bătrân.Sigur,tata are 75+ şi trăieşte,da’ eu sunt pesimist.Lasă-mă cu cartea ta,ce să mai fac eu cu cunoştinţele astea?Îndată mor,de ce să-mi irosesc timpul?Ehee,pe vremea mea..

Şi aşa sunt majoritatea.Când o să înţelegem că nu eşti prea tânăr sau prea bătrân să înveţi ceva,să încerci ceva nou?Îi admir sincer pe copiii care excelează pe un domeniu,sau încearcă ceva nu foarte comun.Îi stimez pe bătrâneii care citesc sau care o viaţă întreagă nu au avut nimic cu tehnologia,dar acum învaţă să lucreze la calculator.

Deci se poate.Şi atunci,laşi să treacă anii pe lângă tine fără să te fi remarcat,măcar pentru tine,prin ceva?

 

 

2 responses to “Mediocritate

  1. Omul crede in sinea lui ca traieste sute de ani si ca le poate face pe toate,candva…

  2. Din pacate, exista multi oameni care gandesc asa :-< nu poti cere insa excelenta si rezultate extraordinare din partea tuturor, deci poate ca este si o parte buna in lipsa de motivatie a unora – de-asta exista un singur director si mai multi angajati…

Lasă un răspuns

