Eu nu vreau să plec din România

80% din persoanele pe care le ştiu ar pleca şi mâine în străinătate dacă li s-ar oferi şansa;ar uita de orice familie,de oraşul natal,de propria casă şi ar pleca.Cu acelaşi argument pe buze,repetat de toţi „N-ai ce face aici.”

Nu serios?Ai încercat să faci ceva,să schimbi ceva?

Peste tot auzi că nu te poţi dezvolta,nu poţi învăţa,oamenii sunt înapoiaţi,iar oamenii inteligenţi sunt desconsideraţi.Pilele,mita şi nepotismul sunt la ordinea zilei.Învăţământul este la pământ,politica e varză,criza e în floare.

Şi totuşi,refuz să cred că o persoană care munceşte şi este bună în domeniul său nu îşi poate clădi o viaţă aici,în România.Nimeni nu este atât de orb,un om inteligent va fi valorificat oriunde,mereu va avea o şansă.

Cât despre învăţământ,da,poate fi adevărat.Însă nicăieri nu spune că trebuie să te limitezi doar la ce ţi se predă,există cărţi,există internet de unde poţi extrage orice fel de informaţia.Se poate şi aici.Totul este să vrei.

Ne plângem de şefi.Atunci fi propriul tău şef,avansează,învaţă,luptă pentru ce vrei.Nu e uşor,asta e sigur,dar nici imposibil.Dacă faci toate astea,cine va fi preferat-un nepot pe lângă subiect sau un om competent?Patronul îşi cunoaşte interesele.

Aş fi ipocrită să spun că nu mi-ar surâde şi mie studiile de afară,dar apoi mă gândesc la oportunităţile care mi se oferă aici,la prieteni,la lucrurile pe care le-aş pierde,şi străinătatea îşi pierde din strălucire.

Autousugestia îşi are şi ea rolul ei,ne-am obişnuit atât de mult cu gândul că ţara noastră e codaşă,încât am şi devenit una.Oricărui rău-posibil oriunde,nu doar aici-îi replicăm cu „Trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul”.Încearcă să spui fraza asta cu alt sens.

Hai că avem şi noi şanse,doar că nu ştim să le promovăm.

 

16 responses to “Eu nu vreau să plec din România

  1. Nu mai exista firma serioasa in Romania,asa ca de ce sa ramanem aici ?..Eu lucrez,si imi dau seama in ce firma neserioasa lucrez.. (lucram in fum,intr-o hala inchisa,pe un salar de 800 de ron,la un program de cacao,suntem tratati mizer,si tot romanii sunt cei mai lenesi).. Deci de ce sa ramanem in Romania ?! Tara unde tiganii nu platesc taxele ce la platesc parintii nostrii.. ?!

    • Şi chiar afară e mai bine?Poate e,dar românul obişnuit sunt sigură că e privit cu suspiciune acolo.

      • Afara,e mai bine din cateva motive..
        Mie nu-mi convine ca o haita de tigani sa nu plateasca taxele ce le platesc eu,si tot ei fac scandal..Din partea mea as face sapun din majoritatea.
        Lipsa „smecheriilor”
        Respectul intre oameni
        Respectul firmei care te angajeaza fie el fata de un om ce strange capsuni.
        Nu am eu o pregatire solida,n-am invatat pentru ca nu mi-a placut,dar de muncit,muncesc,si imi place ce fac,de ex. Dar suntem tratati prost,pentru ca si majoritatea trateaza cu neseriozitate locul de munca,deci tara n-are nevoie de o gramada de tocilari care au invatat ca niste vite,si au vise ca daca inveti,ajungi,(nu toti care invata ajung) doar niste informatii,tara are nevoie de oameni care v-or sa munceasca pe bune,si de firme serioase…

  2. În toată discuția asta e o mare problemă.

    E adevărat, mulți care se plâng, nu au încercat totul. De fapt unii nici nu au încercat nimic.
    Dar sunt unii care chiar au încercat totul, mai multe decât ai expus tu aici, și s-au trezit batjocoriți.
    E un subiect dureros, pentru cei care l-au trăit, care s-au găsit în situația ca după multe chinuri să nu reușească nimic…

    Sunt oameni care își pierd prietenii, locul natal, numai plecând la facultate.
    Sunt domenii în România unde chiar poți câștiga mii de euro; dar sunt și domenii unde nu ai șanse orice ai face. Și să renunți la vise, la profesia pe care o adori, e trist.
    Iar uneori, trebuie să pleci chiar pentru părinți, pentru a avea bani să îi ajuți și pe ei, loviți de boli și bătrânețe, poate chiar a-i aduce lângă tine într-o lume mai bună.

    • E adevărat,sunt mulţi care nu au reuşit.Dar există şi categoria celor care au reuşit,chiar într-un cerc mai select,departe de media care nu caută decât circ.Există şi de ăştia.
      Îmi pare rău de cei care pleacă pentru a-şi susţine familia,într-adevăr e greu când nu trebuie să te susţii doar pe tine,ci şi pe altcineva.Dar eu mă refer la fiţele celor care nu acordă absolut nicio şansă unei vieţi aici.

  3. Filip ar fi mandru de tine:>!

  4. Din punctul meu de vedere, trebuie sa analizezi putin cine vrea sa plece in strainatate si de ce. Daca e un om nu foarte dezvoltat intelectual care vrea sa plece doar in speranta unui trai mai bun (gen cei care merg in Italia/Spania sa lucreze in constructii sau sa fie baby-sitter), atunci ai dreptate, mai bine ramane in tara, ca aici are mai multe sanse sa ajunga mai sus mai usor. Insa daca e un om care are in spate o pregatire solida si care merge acolo sa lucreze intr-un domeniu care necesita un anumit grad de inteligenta, poti sa fii sigura ca acolo va fi mult mai apreciat (si nu numai financiar). Deci un astfel de om este absolut de inteles daca vrea sa plece din tara asta, care, hai sa fim seriosi, nu ofera sanse de afirmare oamenilor intr-adevar destepti.

    • Eu văd situaţia invers-dacă nu ai studii,pregătire,da,nu prea ai şanse aici;acolo faci aceleaşi lucruri,însă pe bani mai mulţi,adevărat.
      Dar e naşpa când oricine cu o pregătire de peste mediocru pleacă,de asta rămânem cu studenţi cu facultatea făcută în cluburi sau pensionari comunişti.Până la urmă,aici ai o şansă de afirmare printre atâtea persoane care nu au nicio treabă cu domeniul lor,şi poţi ieşi mai repede în evidenţă „only in the dark you can see the stars”.Necesită mai multă muncă,da,dar se poate.

  5. Chiar daca patura de jos este mai bine platita in strainatate, asta nu inseamna ca Romania nu are nevoie de o clasa muncitoare. Si clasa muncitoare este formata din oamenii astia, fara studii. Iar o dezvoltare a unei tari nu se poate face fara o clasa muncitoare. Deci daca astia pleaca, atunci cine va mai munci in tara asta? Pe cand cei cu o pregatire avansata, ramanand in tara, ar avea o sansa la 1 milion sa imbunatateasca ceva aici. (si o sansa la 1 miliard sa schimbe mentalitatea-pentru ca din punctul meu de vedere asta ne impiedica sa evoluam-ne place sa ne corupem si nu vedem nicio alta metoda de avansare decat coruptia). Dar plecand, pot sa isi asigure macar lor un trai decent ( pentru ca trebuie sa recunosti ca in tara la noi nu putem sa vorbim de un trai decent decat la o mana de oameni, care stii prea bine cum au ajuns acolo).

  6. referitor la titlu: in ’90 nici eu. Acum: DA. Dar este prea tarziu pentru mine.

  7. cate avem in comun! noi doua cand ne enervam un pic si suntem „provocate” de un subiect anume, dam tot ceea ce e mai bun din noi si facem un articol bestial! bravo!

  8. Nici eu n-as pleca din Romania asa rapid! M-am razgandit mult cu privire la tara mea…

  9. Bun articol, frumos cantec ! Ai un suflet ales !

  10. Oh Doamne, o ador pe Alexandrina! 8-> are niste melodii superbe!

Lasă un răspuns

