It takes some work,some effort,some happiness

Privind în jur,am ajuns la o concluzie,şi anume că e foarte uşor să te remarci în ziua de azi.Dacă cei de acum 50-100 de ani puneau cultura pe un piedestal,noi am coborât-o la rangul de „asta m-ajută la conquiztador”,şi atât.

În viziunea mea,o educaţie aleasă nu se referă strict la absovirea a ‘nşpe facultăţi şi la a ştii postulatul lui Euclid şi axioma paralelelor pe din-afară,ci mai mult de atât.

Să ştii cel puţin 2 limbi străine fluent,să ştii ceva despre istoria artei,să fii capabil de a face diferenţa dintre o pictură de Rembrandt şi una de un amator cu o dâră de talent.Când auzi de Picasso să nu faci glume de genul „Alo!Sunt eu,Picasso”

Să fii capabil să recunoşti o melodie de calitate,şi să nu te consideri superior că asculţi formaţii indie.Să călătoreşti şi să poţi aprecia arhitectura unei catedrale la adevărata ei valoare fără să te frământe existenţiala întrebare”pe unde au ăştia mall-ul?”.

Să nu vezi artă şi frumuseţe doar în pozele de pe weheartit.

Să ştii să vorbeşti cu un om,cu orice om;să te poţi coborî sau ridica la nivelul lui.

Chestii de sclifosiţi,de fiţe,snobism ar zice unii.Poate,dar doar pentru că noi le-am făcut aşa.Ne mulţumim la a învăţa pentru examene,după care uităm tot.Super.

Şi recunosc că acum îmi pare rău că nu am fost atentă la anumite ore,din care aş fi putut învăţa nişte lucruri pe care le-aş folosi poate în viitor,un viitor într-o societate pe care mi-o aleg eu.

Deocamdată,singurul lucru pe care l-am făcut în sensul ăsta sunt cărţile,pe care încerc să le selectez de cele superficiale,cu coperţi roz bombon,şi să studiez predominant clasici;e alegerea mea.

Nu-mi spune că nu-mi vor folosi la nimic lucrurile astea,că e doar un efort inutil,şi în România chestiile astea sunt inconsistente.Nu-mi pasă,dacă nu o fac pentru altceva,o fac pentru mine,şi mi-e de ajuns.E bine să învăţ devreme că pentru a străluci mai târziu,trebuie să muncesc acum,altfel nu voi deveni niciodată persoana care vreau să fiu,ci doar o aspirantă cu pretenţii de prinţesă.Şi nu vreau.

3 responses to “It takes some work,some effort,some happiness

  1. Câtă dreptate ai! Atât cu privire la superficialitatea cu care mulţi, mult prea mulţi oameni tratează valorile adevărate (în artă, şi nu numai), cât şi despre faptul că o educaţie începută devreme îţi deschide orizonturi nebănuite de cei de mai sus şi te formează, îţi conturează armonios personalitatea şi îţi oferă posibilităţi de realizare diferite. Succes!

  2. foarte buna initiativa..dar din pacate,acum nici macar in scoli nu se mai invata acestea..unele da dar multe nu..exista mult prea multe cunostinte care nu o sa ne foloseasca in loc sa fie doar cele mai importante (mentionate de tine)..

  3. Cata ciuda am eu pe Puya pentru versurile melodiei „Change” sau ceva de genul :-L mi se pare ca e chemare la prostie!

Lasă un răspuns

